Автомобилни новини

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.

Mercedes-Benz E400 Coupe 4Matic - нежен, но пъргав!

  • print
  • text
Mercedes-Benz E400 Coupe 4Matic - нежен, но пъргав!
Снимка: Интернет

В момента в който грабнах ключа на това бензиново купе с 333к.с, емоцията беше реална; това не е старото Е-coupe което помним със своя пластмасов интериор и груби линии.


Пред мен стоеше елегантен и внушителен силует изпълващ калниците си с аурата на S-class. Липсата на моделно обозначение още повече подкрепяше усещането, че се качвам в нещо по-специално от E-class.

 

За това ще започна това ревю с интериора. Стъпвайки вътре ви посреща атмосфера напоена със стил и качество. Всяка повърхност е красиво изваяна и приятна на допир а металните бутони кликат удовлетворяващо.


 

За щастие, жизненоважните настройки на климатика и аудио системата са достъпни с физически копчета за което сме благодарни. Тези дни, все повече произвеодители прехвърлят важни функции в сложните си сензорни екрани. Понякога е красиво, но отнема твърде много внимание. Не и тук. 


Двата огромни 12.3 инчови дисплея са пренесени директно от S-class, като там те са стандартни. При Е-coupe се изисква доплащане, иначе ще трябва да се задоволите с осем инчов екран до дигиталното табло. 


Екраните са с изключително висока резолюция и яркост, като видимостта им не е проблем, дори на директно слънце.

 

И в двата случая настройките на автомобила минават през системата Command, която се навигира от джойстик поставен на удобно място до шофьора. Всичко може да се контролира с лекота и от пътника, което е добре дошло.  

 

Command е лесна за използване с леки изключения, като тъч пада на джойстика, който от време на време регистрира грешно докосване и ви изпраща в произволни менюта. 

 

Друг красив елемент в интериора са алуминиевите решетки на говорителите, които се монтират с опционалната surround аудио система на Burmester.


Качеството на звука е разбираемо извънземно, а заедно с безкрайните цветови настройки на амбиентното осветление, всяко нощно пътуване се превръща в подвижен концерт и спа център взети заедно.

 

 

Седалките са осезаемо по-твърди от тези в S-класа, но предлагат страхотна подкрепа за кръста и бедрата, което ги прави много удобни. Отзад има достатъчно място за възрастни и още милион говорители, които изпълват пространството с музика.

 

Металните елементи преобладават в кокпита. Въздуховодите на климатичната инсталация, които са шест на брой само в предната част, са студени и солидни на допир, като настройката им е гладка и олекотена, но в същото време солидна.

 

Багажника е сравнително голям, а опитите да стигнете дъното му носят известен риск от сецване. С други думи, четирима възрастни безпроблемно могат да си натоварят багажа.

 

Но нека запалим мотора и да потеглим. 

 

Въпреки въздушното окачване, E-coupe го раздава малко спортно. Управлението е леко, но прецизно а окачването е стегнато дори в комфортен режим - типично в Немски стил. В същото време обаче, безбройните неравности и дупки по нашите прекрасни пътища не успяват да изловят ходовата част в неподходящ момент, като в купето почти не се допускат неприятни друсъци и вибрации.

 

 

Както повечето Мерцедеси, шасито създава усещането, че се движите по-бавно от реалността, а благодарение на 4х4 системата разполагате и с огромно количество сцепление. Всичко се контролира прецизно от безброй компютри, които не позволяват накланяне, приплъзване на колелата или тормозене на скоростната кутия.

 

По този начин с E-coupe бързото шофиране е детска игра. Това може да се превърне в проблем, тъй като лимита на шасито е скрит под няколко слоя компютърно управление. А лимит има, особено когато става въпрос за 1800+ килограма.

 

Преминаването на Sport+ осезаемо стяга поведението, като изостря реакциите на волана и трансмисията. Дори в този режим компютрите все още държат здраво юздите. Като пример е скоростната кутия, която въпреки наличието на перца настоява сама да връща скорости при намаляне.

 

Много често, когато водачът реши да върне предавка с перцето, системата взима абсолютно същото решение, и вместо един чист downshift, сваляте две предавки надолу и отивате в лютеницата - крайно неприятно, особено за шофьори, които обичат да поемат цялостен контрол от време на време.

 

Иначе във всекидневни условия девет степенната кутия се грижи за всичко без придърпвания или моменти на несигурност при търсене на подходяща предавка. Изпреварванията са лесни и пъргави, като трансмисията не подканва водача да използва перцата, главно защото си върши работата толкова добре.


 

Двигателят е три литров biturbo V6. Това значи две неща; много въртящ момент ниско долу (480Nm) и приятен рев и силно ускорение когато играта загрубее.

 

Звукът е приглушен, но при минаване на Sport+ режим започват да се чуват леки припуквания в купето, които доставят огромно удоволствие.

 

Ако трябва да се използва автомобилен жаргон, мощността се разгръща равномерно и доста бавно. Предавките са дълги, като един планински преход може да се мине без да се излиза от 3-та предавка....разбира се ако компютъра не го правеше сам.

 

Повечето хора ще предпочетат дизеловите варианти, но при нашия тест, разхода беше доста приличните 10/100. Разбира се, това се постига с лек десен крак и плавно шофиране. При по-динамично/нормално шофиране цифрата скача на 14-15/100.

 

В заключение, Е400-coupe 4Matic е автомобил, който предлага от всичко по много. Комфорта е на високо ниво въпреки стегнатото окачване, а спортното поведение, с изключение на малко по-грубите намеси от страна на скоростната кутия, е повече от задоволително.

 

Нашата крайна оценка е 8/10, като единствените лимитиращи фактори са прекомерните намеси на компютъра при спортно шофиране и Command системата, която въпреки интуитивното си управление все още изисква известен период за свикване.


Конкуренцията от BMW (6-та серия) и Audi (А5) е доста свирепа. Дори в този климат обаче, Е400 успява да ги надгради, поне на този етап като предлага страхотен интериор, елегантна визия, безброй играчки и приятен компромис между комфорт и спортно поведение.

 

Очаквайте и нашето видео скоро! 

 

Повече информация може да получите от официалния вносител на Mercedes-Benz за България, Silver Star Motors или на (02) 4082 828

Галерия - Mercedes-Benz E400 Coupe 4Matic - нежен, но пъргав!
  • Етикети:
Автор: Tuning.bg Екип
Покажи още коментари Показани 0 от 0 коментара
Напиши коментар
  • За да напишете коментар
    трябва да сте логнат.
  • Нова регистрация Става бързо и е
    напълно безплатно.
  • Съзадане на профил чрез
    Facebook

Още новини:

image
image
image
image