Автомобилни новини

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.

Тествахме Новото Volvo V60 - Практичният Красавец!

  • print
  • text
Тествахме Новото Volvo V60 - Практичният Красавец!
Снимка: @dakov_automotive

Имаше едно време, когато комбито съществуваше само с цел да бъде по-практична версия на седана.

 

 

Проблемът идваше от това, че дизайнерите доста се затрудняваха с тази форма. Повечето комбита бяха едни и същи, с правоъгълни стопове и квадратни форми.

 

И ето, че сега Volvo показват автомобил, който трябва да се изправи срещу гиганти като 5-та Серия и А6 в сегмент, който е толкова ожесточен в Европа, че изисква хирургическа прецизност към детайлите.

 

Смелостта първо да се покаже комбито трябва да се похвали, но какво комби само! Обикновено като снимам някоя кола, винаги имам любим ъгъл. Понякога това е предницата а в други случаи, обратно.

 

 

 

Когато дойде време да снимам V60 обаче, открих, че всеки един ъгъл изглежда добре на снимка. Предницата е по-стегната от S90, но също толкова масивна, ниска и широка.

 

Страничният профил е издължен, с прекрасни пропорции и атлетичен вид, който не увисва в задната част, а точно обратното. Задницата запазва познатите светлини на Volvo, като цялостната форма вдъхва респект.

 

Ако V60 е Викинг, той е млад, добре сложен и великодушен, с пронизващ душата поглед и обичащ дългите пътувания.

 

Семплата красота на екстериора се пренася и вътре, като всичко там ми е познато от другите модели на Volvo.

 

 

Много мои приятели казаха, че да седиш във V60 е като да си в XC60, XC90, S90 и даже XC40. Може би е така, но това е като баба ви да прави невероятни курабии и да се оплаквате, че всеки път са едни и същи. За пореден път ще кажа, че това е най-интересният и добре сглобен интериор, който ще намерите на пазара с много малки изключения.

 

Всички материали, от прекрасно меката кожа, през приятните на допир дървени елементи до солидните бутони са видимо избрани с внимание и любов към детайла. В центъра на таблото се намира 9“ екран с нестандартно за индустрията разположение, който работи почти като таблет и в резултат не ви изнервя с бавни реакции или неадекватни менюта.

 

 

Най-интересната електронна добавка във V60 обаче е стандартната система за свързаност Volvo On Call. Тя дава възможност за връзка на автомобила с телефон 112 и СБА и позволява на водача да управлява редица функции през смартфона си – например да стартира двигателя и да включи отоплението, още преди да излезе от вкъщи.

 

Това ви гарантира, че в интериора на V60 може да се чувствате сигурни във всяка ситуация. Системите работят за вас, използват се лесно и доставят удоволствие.

 

 

Единственият кусур, който намерих, и той не е нов са бутоните на волана за темпомата и аудиото. Те са доста големи и лесни за инцидентно натискане с длан, когато ръцете са ви на 9 и 3. Аз обаче обърнах това в моя полза като сменях песни без даже да си мърдам палеца. Може би това е била идеята през цялото време? Така или иначе, бял кахър, който не разваля удоволствието от прекрасния интериор.

 

Но как се движи големият Швед? Ами тук нещата стават по-интересни понеже под капака живеят 315 кончета, които се развиват по доста нестандартен начин.

 

Всичко е дело на двулитров четири цилиндров бензинов агрегат, който е подпомогнат както от турбо, така и от компресор.

 

 

В резултат получавате фурията на турбото във високи обороти и пълна липса на турбо дупка благодарение на механично свързания компресор.

 

Комбинацията е прекрасна, а V60 ускорява силно и уверено до 100км/ч за 5.5 секунди. За впечатляващата динамика помага и 4х4 система, стандартна за T6 моделите и осем степенна автоматична кутия, която сменя бързо и гладко без да се чуди и мае.

 

Но какво е динамиката ако не разполагате с шаси, което да я приложи на пътя? Както вече е небезизвестно, V60 е разположено върху модулната архитектура на Volvo наречена SPA (Scalable Product Architecture).

 

 

Всеки един модел на Volvo след втората генерация XC90 е на това шаси, което разполага с познати характеристики като стегната возия, но и усещане за лекота.

 

V60 ми се стори по-твърдо от обикновено, но това най-вероятно се дължи на 19 инчовите джанти, които изглеждат невероятно.

 

Въпреки това, през двата ми дни с колата стигнах до заключението, че ако си я купувах със собствени средства, най-вероятно щях да избера 18-ки, а даже може да се стигне и до 17-ки.

 

Плюсът от по-стегнатото окачване е, че при по-високи скорости, както и в завои, V60 стои толкова уверено на пътя, че на моменти не осъзнавате с каква скорост се движите.

 

 

По планински пътища купето не се накланя прекомерно и вдъхва доверие, но самото управление е сравнително леко и некомуникативно, като в крайна сметка получавате максимално удоволствие от шофирането, когато не натискате колата твърде много.

 

Въпреки това недозавиването е почти незабележимо, но дори когато законите на физиката се намесят, V60 пази самообладание. Загубата на сцепление в остър завой с превишена скорост се проявява постепенно, като шасито ви дава допълнително време да предприемете мерки преди съвсем да го изгубите.

 

Това е нещо, което много ценя в един автомобил, понеже позволява на по-неопитните водачи да овладеят колата. Все пак говорим за семеен автомобил.

 

 

В крайна сметка обаче, голямото комби се чувства най-добре между 110 и 150км/ч. В тези условия се носите гладко и тихо, обгърнати от прекрасния звук на аудио системата Harman/Kardon и приличен среден разход от около 7.8/100.

 

Седалките са изключително удобни. Личи си, че инженерите са отделили сериозно време върху тях, понеже шест часа шофиране минаха неусетно както за мен, така и за пътниците.

 

Пътуването на тъмно се улеснява допълнително от матричните LED фарове, които динамично и почти безгрешно нагласят светлинните лъчове за да осветяват всичко освен колата пред вас или срещу вас.

 

 

Това е система, която се надявам да навлезе в средния клас бързо, понеже има сериозен ефект върху безопасността. Вижте как работи тук.

 

Не знам какво повече да кажа. V60 радва окото, когато сте извън него и гали сетивата в интериора. Динамичните му характеристики даряват водача със свободата да контролира много ситуации, като в същото време пази вас и любимите ви хора с най-върхови технологии за сигурност – пасивни и адаптивни.

 

Това е автомобил за хора, които разчупват статуквото и гледат към бъдещето по различен начин. Истината е, че през времето, което прекарах с V60 се чувствах сякаш някой постоянно се грижи моя комфорт и сигурност. Не съм казвал нищо подобно за друг автомобил.

 

 

Просто сега започвам да се размечтавам за изцяло електрическо Volvo. Това със сигурност е следващата стъпка.

 

 

Галерия - Тествахме Новото Volvo V60 - Практичният Красавец!
  • Етикети:
Автор: Tuning.bg Екип
Покажи още коментари Показани 0 от 0 коментара
Напиши коментар
  • За да напишете коментар
    трябва да сте логнат.
  • Нова регистрация Става бързо и е
    напълно безплатно.
  • Съзадане на профил чрез
    Facebook

Още новини:

image
image
image
image