Volvo

Регистрация
Марка автомобили започва с op...? /изпишете цялата дума/:
С регистрацията си се съгласявам с условията за ползване на Tuning.bg!
Регистирай се с съществуващ акаунт
Логин
Забравена парола?
Забравена парола
Въведете е-майла с които сте се ригистрирали.
  • Общо инфо
  • Преди 1980
  • Между '80 и '90
  • Между '90 и '00
  • В наши дни
    • Volvo Aktielbolaget е шведска компания, производител на леки и товарни автомобили, а също двигатели с различно предназначение, разнообразна селскостопанска техника, горски машини и битова техника. Щаб-квартирата и се намира в Гьотеборг.

    • Вечерта на 25 юли 1924 г. в стокхолмски ресторант се срещат Асар Габриелсон и Густаф Ларсон. Двамата шведски автомобилни ентусиасти поръчват огромно блюдо с червени раци и след няколко часа се ражда идеята за компанията, известна като Volvo. По шведския календар 25 юли е денят на Свети Якоб и това става прозвището на първия модел OV4. През 1927 г. е основана компания за производство на автомобили марка Volvo (от латинското "търкалям се", като за емблема е взет древният знак на желязото). Първото Volvo OV4 излиза от фабриката на 14 април 1927 г. То прилича на автомобилите от Детройт, но е приспособено за шведските климатични условия. Двулитровият му двигател има мощност 28 к.с. Автомобилът е открит и Jacob реализира само 300 продажби. Основателите на компанията от самото начало обръщат особено голямо внимание на безопасността. Затова показателна е първата катастрофа, в която участва Volvo. През 1926 г. един от прототипите, движещ се от Стокхолм към Гьотеборг, се сблъсква челно с американски автомобил. Последният се превръща в метални отпадъци. Така още преди започване на продажбите марката си извоюва имидж на производител на здрави коли.

      В началото износът на фирмата е скромен - 24 автомобила през 1928 г. и 27 през 1929 г. Износът за САЩ започва чак през 1955 г. По-онова време да се състезаваш с американските коли е доста дръзко. Но все пак моделът PV 444 става бестселър там и Щатите се превръщат в най-големият пазар на марката. Малко известно е, че през 20-те години, още след откриването си, Volvo едва не става американска компания. Чарлз Неш се качва на парахода от Америка и тръгва да подпише договора, но Асар Габриелсон, заедно със стоящата зад него компания за лагери SKF, успява да запази независимостта. Фирмата излиза на печалба и започва нейният възход. През 30-те години опитни шведски инженери се завръщат от САЩ и започват работа във Volvo. Обогатяват фирмата с презокеанското "ноу-хау" и новите тенденции в дизайна. В Швеция през 1935 г. са продадени 10 000 бройки, а в началото на 40-те години фирмата разработва сравнително нескъпите модели Volvo PV36 и PV51, които стават в страната "народни". От това време е и моделът PV800.

      Войната възпрепятства продажбите на тези автомобили в Европа, но в първите следвоенни години мощните рекламни кампании донасят на марката известност в Европа и Америка. Следвоенният модел Volvo PV44 става лидер по продажби в Швеция до 1953 г. и е основа за следващите "хитове" - РV444 и РV544. Моделът 444 има 1414-кубиков четирицилиндров двигател с мощност 40 к.с. През 1950 г. мощността нараства на 44 к.с., а през 1955 г. - на 55. Има изключително просторен интериор и хората започват да го наричат "семеен спортен автомобил". Много скоро той се превръща в любимец на автомобилните състезатели. Volvo Amazon, представено през 1957 г, предлага нещо коренно различно. Двигателят му от 1582 куб. см с горно разположени клапани произвежда мощност 60 к.с. и 76 к.с. при версията S. Моделът успява да обедини италианското вдъхновение с шведската функционалност. Отличава се с V-образна форма на капака и горда решетка на радиатора. При него за пръв път има и версия комби. Моделът е спрян от производство през 1966 г.

      Гамата на продукцията се разширява и през 1959 г. се появява спортният автомобил "купе" Volvo 1800. Дизайнът е на Пер Петерсон. Капацитетът на двигателя се увеличава на 1985 кубика през 1968 г, като мощността става 82 к.с. Той се поставя и на модела Р544, който е с нова предница и цяло предно стъкло. Има и открити версии на моделите Р444 и 544. Компанията въвежда триточковия обезопасителен колан, изобретен от Нилс Болен. Затова не е учудващо, че през 1962 г. марката получава първата си награда за безопасност.

      През 1957 г. компанията решава да произвежда спортен автомобил на основата на 120. Моделът Р1900 е "2+2 кабриолет" с каросерия от полиестер.

      Серията 140 е с напълно нова каросерия, но ползва двигателят от 1778 куб. см, заменен през 1968 г. с 1985-кубиков. С помощта на Volvo 140 и последвалия го 240 компанията печели публиката си с непреходен дизайн. Успехът се дължи на чистите и прости форми, които дават живот на серията цели 30 години. При двата модела се демонстрират нововъведения в активната и пасивната безопасност и в опазването на околната среда. Представеният през 1968 г. модел 164 е конкурент на Mercedes-Benz и BMW. Той има 2978-кубиков двигател от шест цилиндъра -за пръв път след 30-те години, като мощността му е 145 к.с. Стандартното му обзавеждане включва кожен салон, серво на волана и спирачките, електрически overdrive, a повечето произведени коли са с автоматична скоростна кутия. Когато двигателят придобива инжекцион, мощността нараства на 175 к.с. при 5500 оборота в минута.

      През 1974 г. гамата включва моделите 240 и 260, които заменят серията 140, тиражирана в 1 205 111 екземпляра. Моделът 240, правен от 1974 г. до 1993 г., има 1985-кубиков двигател от четири цилиндъра с горен разпределителен вал и мощност 82 к.с. Може да се монтира и мотор от 2127 куб. см с мощност 97 к.с., а при 260 - 2664 куб. см, разработен съвместно с Renault и Peugeot.

      Volvo завоюва репутацията на производител на скъпи, престижни и изключително надеждни и безопасни коли. Широко известна е пионерската роля на марката в разработката и внедряването на съвременни системи за безопасност. Те са разработка на шведската фирма Autolieve. За това са получени международни премии. Системата за контрол на качеството укрепва с годините и постоянно се усъвършенства. Компанията постоянно се разширява. Към продукцията се прибавят производството на двигатели АВ Pentaverken от 1930 г. и заводът за трансмисии и оси през 1942 г. През 1969 г. във фирмата се влива производството на каросерии Svenska Stalpressing ABB. От 1963 г. се сглобяват автомобили в Канада и Белгия. В началото на 1971 г. Volvo става най-продаваната европейска марка в САЩ. От 1975 г. фирмата взема контрола и над холандската компания DAF.

      Запомнящи са следващите модели 430, 440, 740, 940 и 960, които са характерни с по-ръбести форми. Нещо по-различно в гамата внася 850, което е с нов дизайн и притежава системата SIPS - Side Impect Protection System - "Система за предпазване при страничен удар" или специална конструкция, поемаща и разпределяща енергията при сблъсък отстрани. Volvo 850 печели награди за безопасност, надеждност и функционалност, както никой друг автомобил на марката.

      При автомобилите Volvo 760 и 740 дизайнът е изключително смел и серията става за дълго време бестселър. Компанията по това време достига рекордни продажби. Докато другите марки заоблят формите, Volvo им придава по-ръбест дизайн, за да се увеличи мястото за багаж.

      Сега Volvo е част от Ford Motor Co. и последните години продължава с пускането на много нови модели - от сериите S и V, както и такива с висока проходимост. По отношение на дизайна концернът след модела 850 скъсва с консервативността си. Под шапката на Ford, Volvo предлага безупречно екипирани по отношение на активната и пасивната безопасност модели, с ново лице и оригинален запомнящ се стил на линиите.

    • Катализаторите при марката се появяват при изнасяните коли за САЩ през 1986 г. Volvo 240 се обявява за "най-чистият автомобил, продаван в САЩ".

    • През есента на 1990 г., Volvo представя 940/960.

      Volvo 960 е новоразработен задвижване с линеен, шест-цилиндров, три-литров двигател и електронно контролирана автоматична трансмисия. Уникална и практически интегрирана възглавница дете бустер също бе представен като алтернатива на конвенционалните подлакътник.

      На Volvo Car Corporation получава още отличия за работата си по отношение на безопасността, под формата на принц Майкъл за пътна безопасност, награда за най-добрите технически иновации в областта на безопасността и колата Auto Motor и награда за най-добра характеристика за безопасност. И двете награди са за интегрирана възглавница дете бустер в Volvo 940/960.

      През юни 1991 г., Volvo Car Corporation представи изцяло нов автомобил, Volvo 850 GLT това е най-големия индустриален проект през годините. Volvo 850 е първият автомобил в света оборудван със странична въздушна възглавница за допълване на структурната защита срещу страничен удар . От въвеждането му през 1991 г., Volvo 850 е печели над 40 международни награди. Едина от най-престижните през 1994 г. е Good Design Голямата награда, връчена от MITI (Министерство на търговията и промишлеността в Япония).

      Volvo най-мощната кола е 850 T-5R с пет-цилиндров, 250 к.с. турбо двигател , представен на автомобилното изложение в Женева през 1994 година.

      1996 донася много вълнуващи нови модели в резултат на динамичната продуктова стратегия на Volvo, включително седан Volvo S70, на комби V70 и Volvo 850 Bi-Fuel. Той е снабден с две горивни системи, което позволява да се движи на бензин или газ метан. Това означава, че вече отговаря на емисиите Калифорния законодателство за 2000 година.

      Производството на Volvo S40 и V40 е факт, но това ще отнеме още няколко години преди модел намерени пътя си към Америка.

      Спортен и вълнуващо елегантен. Всички тези думи са били използвани за описване на новия луксозен модел на Volvo C70 Coupe, когато е показан на автомобилното изложение в Париж. Volvo C70 е разработен с британската инженерингова фирма TWR в завода Auto . Това е втората открита, следVolvo P1900 през 1956 година.

      1997 г.е въведен Volvo V70R със задвижване на четирите колела (All Wheel Drive) , следван от Volvo V70 XC (Cross Country)

      Въвеждането на новото Volvo S80 в края на май 1998 г. без съмнение е най-високата точка на годината. В края на пролетта и лятото, новият претендент на пазара е бил управляван от журналисти от всички краища на света, и техните мнения са много ентусиазирани.

      След една година, новото Volvo S80 вече печели множество награди, включително и Принс Майкъл за пътна безопасност, награда за най-Надуваеми завеса. Аплодиране за "Най-красив автомобил в света" от италианската автомобилна организация и списание Automobilia . Тези награди подчертават факта, че Volvo S80 е типичен Volvo, особено по отношение на осведомеността за безопасност, качество, надеждност и природосъобразност.

      Новите изобретения включват революционни Мултиплекс електрическа система,
      която използва два основни кабела, компютри и цифрови технологии за съобщителна мрежа. Резултатът е по-малко окабеляване, увеличаване на капацитета, по-добра надеждност и по-лесно монтиране на допълнително оборудване.
      PremAir,който преобразува потенциално вредния озон във въздуха извън автомобила в кислород.

      8-ми Март 1999 г., черен ден за пуритан шведите, но добър за Volvo. Компанията е продадена на американската компания Ford Motor.

      Новото хилядолетие започва много добре за Volvo Cars. През 2000 г. компанията продава 422,100 автомобила, което е рекордна цфра и Volvo S60 вижда светлина. Новият спортен салон и компактен модел е изключително добре приет от пресата и от купувачи на автомобили. 

      Volvo VSCC (Volvo безопасност Car Concept) е концептуален модел през на новия век . Залагайки на висока видимост и безопасност, като се използват чрез стълба на покрива и 4-точкови предпазни колани

    • През 2002, дългоочакваното Volvo SUV XC90 е пусната на пазара.
      PCC2 (автомобила Concept) на 300 к.с., 2.4-литров турбо двигател, с 400 Нм въртящ момент, с 6-степенна скоростна кутия.

      Нов луксозен концептуален автомобил е представен на автомобилното изложение в Женева през 2003 г. от Volvo .

      Затова обикновено някои казват "Има автомобили. Има и Volvo." И техните думи не звучат напразно.